Kako da napravite takav CV da budete pozvani na razgovor?

0
161

 

Sposobni ste, snalažljivi, inteligentni a nemate posao?

 

Poslali ste na hiljade email-ova gde aplicirate za određeni posao ali se ništa i dalje ne dešava?

Šta prvo treba da uradite?

Napravite CV kakav žele svi da vide, posebno poslodavci. Ako ne možete sami da napravite, potražite pomoć ili na internetu ili nekog sa iskustvom u pravljenju poslovnog CV-ja.

Verovatno se dvoumite da li da stavite sliku ili ne. Obavezno je stavite! Moraju da Vas vide, da im se svidite, da znaju da je ta slika vezana za te reference koje navodite.

Izaberite sliku gde izgledate vrlo poslovno ali i gde se vidi da imate „stav“ na slici.

 

Šta da napišete u CV-ju?

Postoje određene stavke oko toga kako CV treba da izgleda i koje norme treba da ispunjava.

Obavezni su prvo privatni podaci, zatim pređite na obrazovanje. Navodite hronološki šta ste završili, koje sertifikate posedujete.

Ono što svi vole da pročitaju jeste „timski igrač, spreman da radi pod pritiskom

 

Nakon toga sledi deo o referencama prethodnog zaposlenja.

Ukoliko ste radili u više firmi, navedite godine rada i nazive firmi. Nije na odmet napisati i opis posla koji ste obavljali (posebno ako je sličan poslu za koji aplicirate).

Obavezno napišite Vaš hobi, odnosno čime se bavite u poslednje vreme ili čime ste se duže vreme bavili. Tako dolazimo do onog dela gde Vašu sliku povezuju sa Vama i ko ste i da li im odgovarate.

 

Neko piše i motivaciono pismo, a negde je ono i  uslov. Šta možete da napišete u pismu i da ih zaintrigirate da otvore Vaš CV a kamoli da Vas pozovu na razgovor?

 

Potrudite se da napišete par upečatljivih rečenica („želim da doprinesem rast prihoda Vašoj kompaniji ali isto tako i da steknem prijatelje…“ ili nešto što smatrate da bi ubrzalo proces da nastave da čitaju mail.

 

Copy-paste i tako konkurišite na sve one oglase koji Vam se čine primamljivim.

Ako treba, dnevno pošaljite i 100 e-mail-ova. Jer želite da se zaposlite.

Onda ne odustajte. Treba da progurate sebe.

 

Pozvaće Vas i reći „Prijavili ste se na taj i taj oglas. Da li Vam odgovara da dođete na razgovor tad i tad?“ Naravno, potvrdićete da ste zainteresovani.

 

Prvi deo ste završili, sad treba da „prodate“ sebe. Možda se nekom neće svideti ova reč , ali svi znaju da je baš ta reč adekvatna. Jer morate ostaviti utisak, želite da baš Vas zaposle. Pa naravno da ćete se maksimalno potruditi i ulepšati razgovor za posao u Vašu korist.

 

Šta je sledeće – kako se obući?

 

Morate izgledati profesionalno, uredno, čisto, doterano. Jednostavno morate da caklite tad. Izaberite kombinaciju koja Vam najviše odgovara ili u kojoj se osećate moćno. Za dame se preporučuje suknja do kolena ili pantalone, kosulja i sako. Za muškarce je svakako lakše, pantalone, košulja, kravata i sako. Možete i bez kravate.

Informišite se o kompaniji u koju idete na razgovor. Bilo bi i korisno da im postavite neko pitanje vezano za rad njihove firme. Stavićete im do znanja da ste zainteresovani i da ste se raspitivali za njihovu firmu.

Budite uvereni da će sve videti. I Vaše minđuše i sat, da li imate sve dugmiće na košulji. Tad gledaju sve.

 

Znači, obukli ste se i krenuli. Nikako nemojte da kasnite! Najidealnije je da se pojavite 10-15 min pre ugovorenog termina.

 

U holu sedite ispravno, podignite bradu i posmatrajte polako. Videćete zaposlene te firme, pogledajte kako su obučeni, kako je opremljena firma.

Kada Vas prozovu, krenite za njima u kancelariju za sastanke.

E tu počinje prava psihologija dešavanja.

Prvi utisak koji ostavimo neverbalnom komunikacijom, predstavlja oko 60%  utiska koji se odmah formira od strane poslodavca.

 

Zato smo pričali o stvarima koje se preporučuju što se odevanja tiče ali i o držanju i govoru tela.

Ovo su neki postulati koji se preporučuju a veoma su bitni.

 

Šta prvo treba da uradite?

 

Osmeh, Dobar dan, i sa svima prisutnima se rukujte.

 

Oslovljavnje treba da bude na „Vi“. Naravno da ćete blago jakim stiskom dati utisak jake i čvrste osobe.

Sedite, ali tu morate da vodite računa o dosta stvari.

Verovatno razmišljate „Kako da držim ruke, da li da prekrstim, u koga da gledam, imam tremu, hoće li primetiti?“ Sve će primetiti.

U psihologiji je to stručno objašnjeno. Prekrštene ruke znače zatvorenu komunikaciju. Budite opušteni i ruka u ruci neka bude, ali u onakvom položaju kako se slikaju političari. Ako cupkate ili mašete nogom, to je znak da ste nesigurni.

I njih savetuju kako da se slikaju, koju ruku da pruže, pa što da ne iskoristite to što vidite a traži se od Vas.

U koga da gledate?

Treba svakog pogledati u oči, svakom se blago osmehnuti i svakom dati do znanja da ste spremni da se zaposlite i da ste zainteresovani.

Povremeno klimanje glave znači znak slaganja i odobravanja.

Sigurno ćete imati tremu, oblivaće Vas znoj. Tremu pozitivno iskoristite.

Prvo treba da predstavite sebe, reći ćete šta ste završili ili  započeli, koje sertifikate imate, na kojim poslovima ste radili. Nešto kao produžene informacije iz CV-ja. Oni će ukratko predstaviti svoju kompaniju, posao koji biste obavljali.

Treba da im stavite do znanja da ste baš VI ta osoba koju traže.

 

Preporučuje se da kažete: „Da, ja to mogu, da ja sam osoba za Vas“.

Naravno, želite da učite i da se usavršavate, i pokušaćete da ovladate novim poslom što pre, kako biste opravdali očekivanja.

Ton kojim razgovarate treba da bude umerene jačine, akcentujte bitne reči. Glasan i neprofesionalni način izražavanja nije poželjan.

Postoje čitavi kursevi na ovu temu, i to sa razlogom. Na sastanku imate 10-15 min da pokažete svoje umeće i da u najboljem svetlu predstavite sebe.

 

Treba svakako da razmislite o tome šta ćete pričati, o mogućim pitanjima koje će Vam postaviti. Preporučuje se da se dobro spremite za posao, budite sigurni u sebe. Imaćete u glavi sigurno hiljadu muka, razmišljanja „da li sad da pogledam ili klimnem glavom, da li se vidi kako sam nervozan/nervozna?“.

Sve je to normalno, i svi su to već nekoliko puta prošli.

Zato se i preporučuje da o svemu lepo razmislite, da se na vreme informišete, jer ćete tako odgovoriti na pravi način.

 

Budite optimisti i dajte sve od sebe. Jer Vi to možete!